facebook tracking

Leena Rautiainen työskentelee asiakasneuvojana TietoAkselin tukipalvelutiimissä Jyväskylän toimipisteessä.

Leenan työpäivät koostuvat Helpdeskiin tulevien tukipyyntöjen käsittelystä, uusien asiakkaiden teknisistä haltuunotoista sekä olemassa oleviin asiakkuuksiin tulevista teknisistä muutostöistä. Työhön kuuluu myös Jyväskylän työympäristön hallinnointiin liittyviä tehtäviä kuten toimistotarvikkeiden sekä taukotilan hankintojen tekemistä.

Vauhtia ja kiperiä pähkinöitä purtavaksi

Leena nauttii työssään erityisesti vaihtelevista työpäivistä, ongelmanratkaisusta sekä siitä, että saa helpottaa muiden elämää, olipa kyseessä sitten ulkoinen tai sisäinen tukipalveluiden asiakas.

– Työpäivät eivät ole koskaan toistensa kopioita. Se pitää mielenkiintoa yllä. Työ on jatkuvaa ongelmanratkaisua. Mikä olisikaan hienompaa kuin onnistuneesti ratkaistu ongelma ja etenkin se, että keksii asiaan ratkaisun omien päättelykykyjensä avulla, Leena kertoo. 

Hyvä palaute motivoi entistä parempiin suorituksiin

Helpdeskin asiakaspalvelulla on tärkeä rooli kokonaisvaltaisen asiakas- ja henkilöstökokemuksen tuottamisessa. Vaikka tiimi kohtaa paljon haastaviakin tilanteita, motivoi asiakkaalta saatu kiitos ja hyvä palaute entistä parempiin suorituksiin.

– On tärkeää hoitaa tekniset tukipyynnöt nopeasti ja asiantuntevasti. Lisäksi pyrin aina katsomaan asiakkaan tilanteen kokonaisvaltaisesti. Mikäli pystyn samalla ratkaisemaan tai ennaltaehkäisemään ongelman, josta asiakas ei välttämättä ole ollut lainkaan tietoinen, tuo se varmasti positiivisen yllätyksen, Leena pohtii.

Omaa työtä voi ja pitää johtaa

Leenan mielestä erityisesti konsernin tietohallinnon tehtävissä pärjäävät oma-aloitteiset, tekijäasenteen omaavat henkilöt.

– Tämä työ soveltuu henkilöille, jotka ovat tottuneet johtamaan omaa työtään, ratkomaan teknisiä haasteita sekä kehittämään toimintaa tulevaisuuden tarpeita vastaavaksi, Leena sanoo.

Teamtailor

Työnantajamielikuva / Employer Branding Teamtailorilta